خبرهایی از کردستان

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنیدبرای سفارش تبلیغات کلیک کنید
نویسنده : | بازدید : 260

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته دولت، اقدامات و عملکرد حوزه تربیت بدنی استان در یکسال گذشته و هم چنین مهم ترین برنامه های این حوزه در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوشگوار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، در سال تحصیلی گذشته و به خصوص در ایام تعطیلی مدارس به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های این حوزه با قوت پیگیری شد .

 وی ارسال کاروان وسایل و تجهیزات ورزشی مورد نیاز اجرای درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی به شهرستان های و مناطق استان جهت تجهیز مدارس با اولویت مدارس روستایی، حاشیه و کم برخوردار را یکی از مهم ترین اقدامات این حوزه بر شمرد و گفت: برای تهیه این اقلام مبلغ 7 میلیارد ریال هزینه شد .

خوشگوار برگزاری جشنواره دست نامه تربیت بدنی برای معلمان پایه دوره اول و دوم ابتدایی را دیگر اقدام این حوزه بر شمرد و با بیان اینکه این جشنواره با شرکت 130 نفر از آموزگاران پایه استان برگزار شد ، اظهار داشت : در پایان جوایز و لوح تقدیر به نفرات برتر استانی اهداء شد .

 معاون تربیت بدنی و سلامت استان افزود : در ایام تعطیلی مدارس، جشنواره فیلم دانش آموز پویا در منزل در دوران کرونا با هدف تداوم فرآیند اجرای درس تربیت بندی و همچنین فعال نمودن معلمان  و ایجاد تحرک و شادابی در میان دانش آموزان در منزل با مشارکت  220 نفر از معلمان و دبیران تربیت بدنی استان برگزار و از نفرات برتر جشنواره تجلیل شد .

وی اضافه کرد : در راستای طرح مدارس پویا که با ایجاد و تغییرکاربری فضاهای بلا استفاده مدارس اجرایی شد   13 کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه در شهرستان های مختلف افتتاح شد.

به گفته خوشگوار انعقاد تفاهم نامه همکای با هیئت های اسکواش، قایقرانی، فوتبال وکشتی استان کردستان به منظور تعامل و برگزاری دوره های مربیگری و داوری معلمان تربیت بدنی و آماده سازی و اعزام تیم های دانش آموزی به مسابقات کشوری و تشکیل کمیته مخصوص سازماندهی و تهیه فرم سازماندهی معلمان تربیت بدنی ویژه ایام کرونا از دیگر اقدامات این حوزه بوده است .  

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از گزارش خود به تشریح رئوس برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: با توجه به تداوم شرایط شیوع کرونا تهیه و تدوین محتوای درس تربیت بدنی براساس وضعیت های سه گانه بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفت و در مراحل نهایی است که تلاش می شود تا 15 شهریور ماه به شهرستان ها و مناطق ارسال شود

وی ادامه داد : اصلی ترین برنامه و مهمترین اقدامی که در سال تحصیلی آتی در معاونت تربیت بدنی و سلامت عملیاتی خواهد شد ، پروژه کنترل وزن و چاقی است که با نام (( کوچ )) و با هدف پایش قد و وزن تمام دانش آموزان و محاسبه BM1 ( شاخص توده بدنی ) صورت خواهد گرفت .

خوشگوار خاطرنشان کرد : قرار است این طرح به صورت مشترک در دو اداره سلامت و تربیت بدنی به طور مشخص از 26 مهر ماه همزمان با روز تربیت بدنی آغاز شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادامه داد : در این طرح ابتدا غربالگری وزن و قد دانش آموزان صورت گرفته و سپس براساس معیارهای موجود ، دانش آموزان دارای وزن اضافه و چاق شناسایی شده تا در مرحله دوم با ارائه مشاوره های علمی و کاربردی به دانش آموزان و خانواده ها برای رسیدن این دانش آموزان به دامنه وزن نرمال تلاش کنند.

وی افزود : در مرحله سوم این طرح و در اسفند پایش مجدد وزن و قد دانش آموزان با اولویت دانش آموزان دارای وزن زیاد صورت خواهد گرفت و سرانجام در هفته سلامت و در اردیبهشت ماه سال 1400از دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده اند تقدیر خواهد شد.

 خوشگوار خاطر نشان کرد : برای تحقق اهداف این طرح که به صورت کمی کاهش 3 درصد دانش آموزان چاق همراهی ، تعامل و هم افزایی تمام بخش های درون سازمان به ویژه مدیران مدارس بسیار ضروری و اثر گذار خواهد بود.

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : تشریح,اقدامات,عملکرد,تربیت,آموزش,پرورش,کردستان,یکسال,گذشته,اعلام,برنامه,تحصیلی,

9 شهريور 1399 - 4:47
نویسنده : | بازدید : 208

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، ناظرین پروژه مهر استان، گزارش بازدید و نتایج پیگیری اقدامات و عملکرد آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه و مدارس استان در راستای بازگشایی مدارس را تشریح کردند.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این نشست که صبح امروز برگزار شد، ابتدای ناظرین استانی پروژه مهر به تفکیک شهرستانها و مناطق ، گزارشی از مشاهدات و بازدید های صورت گرفته و هم چنین نتایج بررسی اقدامات شهرستانها و مناطق و مدارس در موضوعات مختلف ارائه کردند .

اقدامات و برنامه های پروژه مهر در کارگروه های هفتگانه از جمله ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، کلاس بندی، صدور ابلاغ ، ثبت نام دانش آموزان، ثبت سفارش کتاب های درسی و طرح مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی شهرستانها و مناطق و مدارس از مهم ترین موضوعاتی بود که ناظرین استانی در خصوص آنها گزارش ارائه کردند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تسلیت ماه محرم، از اهتمام ناظرین استانی پروژه مهر در پیگیری اقدامات شهرستانها و مناطق به صورت حضوری و غیر حضوری تشکر کرد و نظارت و ارزیابی فعالیت ها را موجب بهبود عملکرد دانست .

وی با تاکید بر ضرورت تداوم پایش اقدامات  شهرستانها و مناطق و مدارس تا زمان بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در فرصت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی در تاریخ 15 شهریور ، ناظرین پروژه مهر ، ضمن تعامل و ارتباط با واحد های اداری و آموزشی، عملکرد را بر اساس چک لیست های ابلاغی، رصد و گزارش آن را به دبیرخانه پروژه مهر و طرح و بررسی در نشست نهایی  ستاد استانی پروژه مهر ارائه کنند .

گفتنی است در این نشست میزان آمادگی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و مدارس استان برای بازگشایی و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع موانع و حل مشکلات و کمبودها ، راهکار های لازم اتخاذ شد .  

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : ناظرین,پروژه,استان,گزارش,بازدید,عملکرد,شهرستانها,مناطق,بازگشایی,مدارس,ارائه,کردند,

8 شهريور 1399 - 4:46
نویسنده : | بازدید : 213

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در آستانه سالتحصیلی جدید و در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اقدامات و عملکرد پروژه مهر و برنامه های بازگشایی مدارس را تشریح کرد و از دستگاه ها خواست در این فرایند مشارکت داشته باشند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در آستانه سال تحصیلی جدید و در دویستمین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: پروژه مهر یک فرآیند به هم پیوسته و زنجیرواری از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی است که به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن بازگشایی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اجرا می گردد.

 وی به اهداف پروژه مهر نیز اشاره کرد و برنامه محور شدن همه فعالیت ها، برنامه ریزی به منظور فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید مقدمات بازگشایی مطلوب مدارس، ارتقای کمّی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش و شروع سال تحصیلی باوضعیت مناسب و استاندارد را از مهم ترین این اهداف برشمرد .

نامدار با بیان اینکه پنج کارگروه ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز ،توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی در سطح استان، شهرستان و مدارس در فرایند پروژه مهر فعالیت دارند؛ گفت: امسال متناسب با مقتضیات زمان دو کارگروه تولید محتوا و فضای مجازی و کارگروه سلامت و امور بهداشت به ابتکار استان تشکیل شده است.  

وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات و برنامه های این کارگروه ها اشاره کرد و با بیان اینکه نیروی انسانی، مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین عامل در آموزش وپرورش است، گفت: ثبت نام  وکلاس بندی دانش آموزان انجام شده و برای قسمت عمده پرسنل شاغل در مدارس ابلاغ صادر شده است.

نامدار با بیان اینکه در پروسه نقل و انتقالات  تعداد دو هزار و 884 نفرمتقاضی در استان وجودداشته اند؛ گفت: از این تعداد هزارو 600 نفرمتقاضی داخل استان ، 634  نفرمتقاضی خارج استان و650نفر ورودی  بوده اند و در مجموع با انتقالی 850 نفرمتقاضی موافقت شده است.

دبیر پروژه مهر استان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار پروژه های قابل افتتاح تا آغاز سال تحصیلی 1400-1399 نیز اشاره کرد و از افتتاح 55 پروژه آموزشی شامل دو پروژه بنیاد برکت، یک پروژه بنیاد علوی، 7 پروژه خیرساز، 20 پروژه استانی دولتی، 3 پروژه ملی و 22 پروژه ملی مشارکتی تا آغاز سال تحصیلی خبرداد

وی در ادامه گزارشی از ثبت سفارش خرید کتب درسی ارائه کرد و گفت: تاکنون 97 درصد از دانش آموزان استان ثبت سفارش داده اند.

معاون آموزش متوسطه استان همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص تمهیدات سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی در سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: برای فعال سازی سرویس ایاب و ذهاب مدارس سه سناریو تعریف شده است؛ وضعیت قرمز (عدم بهره گیری از سرویس ایاب و ذهاب)، وضعیت ترکیبی – زرد (عقد قرارداد با شرکت ها منوط به درخواست کتبی اولیاء دانش آموزان ) و وضعیت سفید (فعال سازی سرویس ها با رعایت نکات ایمنی وهمراهی دستگاه های متولی ) .

وی از اجرای مانور بازگشایی در  روز چهارشنبه 5 شهریور ماه 99 خبر داد و گفت: این مانور به منظور بررسی وضعیت و میزان آمادگی مدارس با محوریت ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و تجهیزات انجام می شود.

نامدار از آمادگی کامل مدارس استان برای بازگشایی در 15 شهریورماه خبر داد و گفت: براساس ارزیابی های انجام شده  تمام واحدهای آموزشی آمادگی لازم را در بخش های فضا، تجهیزات ونیروی انسانی برای بازگشایی دارند.

دبیر پروژه مهر استان در پایان به تشریح حدود انتظارات آموزش و پرورش از دستگاه ها و نهادهای مختلف از جمله استانداری کردستان، شهرداری، پلیس راهور، نیروی انتظامی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و سازمان های دست اندر کار در بازگشایی مدارس پرداخت و خواستار مساعدت دستگاه های مذکور در اجرای برنامه های بازگشایی مدارس شد .  



مأخذ:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : اقدامات,عملکرد,پروژه,تشریح,برنامه,استان,بازگشایی,مدارس,تشریح,

8 شهريور 1399 - 4:46
نویسنده : | بازدید : 203

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان عملکرد حوزه سوادآموزی در سال 98 و برنامه های سال 99 را تشریح کرد.


برچسب‌ها : شبکه شاد,تشریح,عملکرد,سوادآموزی,آموزش,پرورش,استان,برنامه,

8 شهريور 1399 - 4:45
نویسنده : | بازدید : 191

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان توسعه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و کاردانش در هنرستان های استان را یکی از برنامه های اولویت دار این حوزه عنوان کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار روز گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش استان به اهمیت و سهم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی بویژه آموزش های هنرستانی در تحقق سیاست های کلان اشتغال و اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن شعار جهش تولید اشاره کرد و گفت: باید براساس سند ملی توسعه آموزش و پرورش کشور، میزان پوشش تحصیلی آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش درپایان برنامه ششم توسعه  به 50 درصد برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان 35.02 درصد می باشد؛ گفت: تا تحقق شاخص هدف برنامه ششم توسعه 14.98 درصد فاصله وجود دارد.

نامدار بر بسیج تمام ظرفیت ها و امکانات استانی برای توسعه این آموزش ها تاکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش استان می تواند نقش محوری در توسعه این آموزش ها با مشارکت همه جانبه دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی و بخش های خصوصی ایفا نماید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه به وضعیت آموزش های هنرستانی درسال تحصیلی 99-98 اشاره کرد و گفت: از 52 هزار و 125 نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم استان، 33 هزار و 94 دانش آموز در متوسطه نظری و 19 هزار و 31 دانش آموز نیز در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

وی در ادامه به مزیت های ادامه تحصیل  دانش آموزان در هنرستانها اشاره کرد و هماهنگ و سازگار شدن با نیازهای ملی و منطقهای و توجه به شرایط اقلیمی و بومی در جهت کمک به اشتغال جوانان استان، یادگیری همزمان آموزش های تئوری و عملی و پرورش روحیه کارآفرینی در دانش آموزان، وجود تنوع در رشتههای فنیوحرفهای و کاردانش، توجه به استعدادها و علاقههای فردی و انجام فعالیتهای گروهی، استفاده از امکانات و تجربیات دستگاههای دولتی و مؤسسات خدماتی و تولیدی بخش غیردولتی برای برنامهریزی و اجرای رشتههای تحصیلی  مورد نیاز را از جمله این مزایا برشمرد.

نامدار امکان به روز شدن این آموزشها متناسب با پیشرفت علوم و فناوری و نیازهای بازار کار، و نیز امکان ارتقای آموزشهای عملی و کارگاهی به منظور تعمیق دانش هنرجویان، بالا بودن روحیه تعاون و همکاری دانش آموزان هنرستانی به خاطر انجام کارهای گروهی در کارگاه ها در زمان تحصیل، امکان تربیت نیروی کار متناسب با مقتضیات جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی استانها، ایجاد آمادگی نسبی در هنرجویان برای ادامه تحصیل در دورههای آموزش عالی، استفاده از دانش فنی هنرجویان هنرستانها جهت کمک به رونق تولید و ایجاد فرصتهای آموزشی مناسب، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار را از دیگر مزایای تحصیل در هنرستان ها عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره بهچالش های عمده پیش روی آموزش های هنرستانی، کمبودتجهیزات آموزشی و نبود اعتبار تجهیزاتی جهت به روزآوری تجهیزات و توسعه و راه اندازی رشته های جدید را یکی از این مشکلات دانست و گفت: هنرستانهای استان کردستان در بخش تجهیزات با استانداردهای اعلامی حداقل 40 درصد فاصله دارد     .

وی کمبودنیروی انسانی جهت آموزش و کمبود فضای آموزشی وکارگاهی را دو چالش دیگر در آموزش های هنرستانی برشمرد و خاطرنشان کرد: استاندارد میزان بهره مندی دانش آموزان از فضای کارگاهی 6 مترمربع است که این مورد در استان 3.8 مترمربع است .

نامدار ناکافی بودن اعتبارات مالی و گران بودن آموزشها، ارتباط ضعیف بین آموزش فنیوحرفهای و مراکز تولیدی و خدماتی، ناشناخته بودن نیازهای کیفی بازار کارو نابسامانی وضعیت اقتصادی و بازار کار، مناسب نبودن ساختار بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی برای آموزش فنیوحرفهای، ضعف فرهنگی در رابطه با جایگاه کار و آموزشهای مهارتی در جامعه وهمچنین و پایین بودن منزلت اجتماعی آموزشهای فنیو حرفهای را از  مشکلات هنرستان ها عنوان کرد.


لینک منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : توسعه,آموزش,کاردانش,هنرستان,استان,

8 شهريور 1399 - 4:45
نویسنده : | بازدید : 227


استاندار کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه است، گفت: مبلغ یک میلیارد تومان برای تامین اقلام بهداشتی مدارس استان اختصاص و امکانات دیگر دستگاه ها نیز باید در خدمت نظام آموزشی باشد .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، بهمن مراد نیا ظهر امروز در دویستمین نشست شورای آموزش و پرورش استان و شورای پشتیبانی سواد آموزی که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، از اهتمام مدیر کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه و زحمات فرهنگیان و دست اندرکاران در راستای پیگیری و ساماندهی برنامه های بازگشایی مدارس تشکر کرد .

وی با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا و کشور ما، و بروز مشکلات جدی در این راستا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، گفت: سلامت مردم، خانواده ها و به خصوص دانش آموزان در اولویت برنامه ها قرار دارد .

مرادنیا افزود : خوشبختانه امروز استان از لحاظ درگیری با بیماری کرونا در وضعیت باثباتی قرار دارد اما برنامه ریزی ها در بازگشایی مدارس باید با حساسیت انجام تا امنیت خاطر والدین و دانش آموزان تامین شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد کم دانش آموزان در روستاها قاعدتا نباید مشکل خاصی از لحاظ‌ بیماری کرونا وجود داشته باشد ولی اگر در شهرها سهل انگاری صورت بگیرد بازگشت به شرایط قبل دور از انتظار نخواهد بود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر ضرورت همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه ها با آموزش و پرورش در اجرای برنامه ها، گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید کاملا متفاوت باشد و همه تلاش کنند و امکانات لازم در خدمت آموزش و پرورش باشد تا شور و شوق دانش آموزان در فضای مدرسه و امور تحصیلی تداوم داشته باشد .  

وی اضافه کرد: ضروری است آموزش و پرورش‌نسبت به تامین برخی اقلام بهداشتی نظیر تهیه ماسک و مواد ضد عفونی مورد نیاز مدارس و دانش آموزان اقدام کند و در این راستا علاوه بر اعتبار موجود برای این کار، مبلغ یک میلیارد تومان دیگر اختصاص داده می شود .

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ترویج کارآفرینی در میان دانش آموزان و ایجاد هنرستان های فنی برای حرفه آموزی و حفظ‌ بازار کار در آینده تاکید کرد و گفت: همه دستگاه ها که امکانات وفضای مناسبی از لحاظ فنی و مهارت آموزی در اختیار دارند لازم است در این حوزه به آموزش و پرورش کمک کند.

مرادنیا اظهار کرد: هر امکانی که در دستگاه های مختلف موجود است متعلق به بیت المال است و آموزش و پرورش نیز به همه مردم تعلق دارد ودر این راستا باید آموزش و پرورش مورد حمایت قرار گیرد.

وی هم چنین از پیگیری موضوع مسکن فرهنگیان تقدیر کرد و گفت: با تحقق وعده تامین دو هزار واحد مسکونی  فرهنگیان، بخشی از نگرانی خانواده بزرگ آموزش و پرورش رفع خواهد شد .

مرادنیا در بحث استفاده از سرویس های حمل و نقل دانش آموزی نیز خواستار مدیریت بهینه موضوع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در زمان استفاده از سرویس ها شد .

استاندار کردستان و رییس شورای پشتیبانی سواد آموزی استان هم چنین از اقدامات و فعالیت های سواد آموزی و عملکرد موفق این حوزه تشکر کرد و با تاکید بر ضرورت تداوم روند مطلوب کنونی و حفظ شرایط و بهبود آن ، از دستگاه ها و دستگاه های همکار خواست در اجرای این برنامه با سواد آموزی مشارکت جدی داشته باشند .  


منبع مطلب:پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : اختصاص,میلیارد,تومان,بهداشت,مدارس,سلامت,آموزان,امکانات,دستگاه‌ها,آموزشی,

7 شهريور 1399 - 4:44
نویسنده : | بازدید : 194

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تشریح شیوه نامه بازگشایی مدارس و اقدامات پروژه مهر، از تمهید مقدمات و آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه 99 خبر داد .


برچسب‌ها : ابلاغی,استان,بازگشایی,مدارس,تحصیلی,آمادگی,

7 شهريور 1399 - 4:44
نویسنده : | بازدید : 213

در آستانه سال تحصیلی جدید و با حضور استاندار کردستان، نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، این نشست ظهر امروز با حضور استاندار کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا به منظور بررسی برنامه های بازگشایی مدارس و آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و تسلیت ماه محرم، گزارشی از نتایج پیگیری مصوبات نشست قبل شورای آموزش و پرورش ارائه و از اجرایی شدن مصوبات خبر داد .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان، گفت: با عنایت به دستور استاندار کردستان و پیگیری مستمر و جلسات هفتگی ، زمین برای احداث حدود دو هزار واحد مسکونی در سطح استان تامین و محقق شده است و بخشی از فعالیت ها نیز در دست پیگیری است .

قربانی سپس به موضوع بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پرداخت و ضمن تشریح شیوه نامه ابلاغی وزارت در این خصوص ، 15 شهریور را زمان آغاز فعالیت مدارس اعلام کرد و گفت: با تمهید مقدمات صورت گرفته و پیگیری اقدامات در موضوعات ثبت نام ، ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیز و ... در قالب کارگروه های هفتگانه پروژه مهر،  استان برای بازگشایی مدارس آمادگی کامل دارد .

وی هم چنین با اشاره به فعالیت شورای پشتیبانی سواد آموزی به منظور پیگیری برنامه های این حوزه، تحقق اهداف و برنامه های سواد آموزی را نیازمند همراهی و همکاری دستگاه ها و شرکای برون سازمانی دانست و با بیان اینکه ، کردستان جزو استانهایی است که برنامه شتاب بخشی سواد آموزی باید در آن اجرایی شود ، وضعیت سواد استان را نیازمند پیگیری دانست .

وی با بیان اینکه در رنج سنی 35 تا 50 سال جامعه هدف، وضعیت سواد استان نسبت به کشور پایین تر است، به اقدامات انجام شده در راستای انسداد مبادی ورودی بی سوادی پرداخت و گفت: در حال حاضر در گروه سنی 10 تا 49 سال و جامعه هدف استان، تعداد 50 هزار نفر بی سواد داریم که برای با سوادی آنها باید برنامه ریزی و تلاش کنیم .  

گفتنی است در این نشست مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر استان گزارشی از روند اجرایی بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی 400-99 در قالب پروژه مهر و اقدامات کارگروه های هفتگانه پروژه مهر در سطح استان، شهرستان و مدارس را تشریح و از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه 99 خبر داد .

وی در ادامه، برنامه استان در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش با همکاری شوراها و سازمانهای وابسته با مداخله موثر و مفید دستگاه ها اجرایی و بخش خصوصی را تشریح و خواستار مساعدت شورا در اجرای این برنامه شد .

هم چنین رمضان یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مکردستان نیز در این نشست به تشریح شاخص های عملکردی حوزه سواد آموزی در سال 98 و اجرای طرح شتاب بخشی در سطح استان پرداخت .

شایان ذکر است در این نشست استاندار کردستان به منظور تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس، مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.


لینک منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : مشترک,شورای,آموزش,پرورش,پشتیبانی,آموزی,استان,برگزار,

7 شهريور 1399 - 4:43
نویسنده : | بازدید : 214

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته دولت، اهم اقدامات، عملکرد و دستاوردهای این حوزه در سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد .


برچسب‌ها : تشریح,عملکرد,دستاورد,معاونت,آموزش,متوسطه,آموزش,پرورش,کردستان,یکسال,گذشته,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:43
نویسنده : | بازدید : 214

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان ، توسعه مراکز یادگیری محلی و موفقیت در شاخص های عملکردی را از مهم ترین دستاوردهای حوزه سواد آموزی استان در یکسال گذشته عنوان کرد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رمضان یوسفی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، پیشبرد برنامه های سواد آموزی را یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا ، اقدامات و فعالیت های این حوزه در طول یکسال گذشته با قوت پیگیری و نتایج مطلوبی هم کسب شده است.

 وی با اشاره به تدوین برنامه عمل استان بر اساس مفاد دستورالعمل های ابلاغی گفت: در سال تحصیلی 99-98 کارگروه شتاب بخشی سواد آموزی استان برای تحقق دوره های سواد آموزی به خصوص در شهرستانهای زیر میانگین استان فعال شد .

 یوسفی با بیان اینکه نظارت مستقیم و غیر مستقیم بر مفاد دستور العمل ابلاغی در تفاهم نامه شهرستانها و مناطق انجام شده است، اجرایی نمودن طرح  خواندن با خانواده  برای کلیه دوره های سواد آموزی و انتقال،  برگزاری مسابقات فرهنگی آموزشی در راستای پرسش مهر ریاست جمهور و چاپ کتاب در اجرای شعار سال ” با عنوان ما و رونق تولید ” و نماز کلید بهشت را از مهم ترین اقدامات این حوزه بر شمرد .

یوسفی برنامه ریزی به موقع برای انجام فرایند آموزش توسط آموزش دهندگان واقدام به برگزاری کلاس از طریق شبکه های اجتماعی برای سواد آموزان در ایام کرونا و تولید 16500 عدد ماسک در مراکز یادگیری محلی شهرستانها و مناطق  و توزیع آن در میان سواد آموزان و دانش آموزان مدارس را از دیگر اقدامات سواد آموزی استان عنوان کرد .

وی با بیان اینکه توسعه کمی وکیفی مراکز یادگیری محلی از 13مرکز به  16مرکز یادگیری یکی دیگر از شاخص های عملکردی این حوزه بوده است، گفت: با اهتمام مسئولین، تلاش کلیه دست اندرکاران و همراهی شرکای برون سازمانی، نرخ باسوادی استان در گروه سنی 49-10 سال با رشد  3.64 درصدی نسبت به سرشماری سال 95 به 95.82 درصد در سال 98 ارتقاء یافته است .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دیگر اقدامات این حوزه پرداخت و اجرای طرح عملی آموزش نماز کلید بهشت برای تعداد 12848 نفر از سواد آموزان جامعه هدف، برگزاری کلاس ICDL برای تعداد 460نفر از فراگیران کلاس های انتقال در شهرستانهای سنندج (نواحی 1و2) سقز، مریوان، قروه  وتحقق پوشش 100 درصدی و برگزاری دوره آموزش وتوانمند سازی آموزش دهندگان به میزان  409174نفرساعت را از اقدامات دیگر این حوزه عنوان کرد .

به گفته وی برگزاری مسابقات انشاء نویسی با موضوع پرسش مهر ریاست جمهوری با شرکت تعداد 2636نفر از سواد آموزان دوره انتقال و برگزاری مسابقه کتابخوانی در راستای شعار سال با شرکت  2539نفر از  سواد آموزان از جمله فعالیت های سواد آموزی استان بوده است .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در پایان، کسب رتبه عالی و شایسته تقدیر استان در میان سایر استانهای کشور در سال 98 و کسب رتبه برتر کشوری در گروه بهبود کیفیت سواد آموزی را از موفقیت های مهم این حوزه در طول یکسال گذشته بر شمرد .

یوسفی هدف از برنامه های فرهنگی حوزه را تثبیت و نگهداشت سواد و کمک به ماندگاری آموزش در فراگیران عنوان کرد .

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : توسعه,مراکز,یادگیری,آموزی,کردستان,موفقیت,استان,عملکردی,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:43
نویسنده : | بازدید : 203

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته دولت، اهم اقدامات و دستاوردهای این معاونت در حوزه سلامت را تشریح کرد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان افشین خوشگوار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، بهداشت مدارس و سلامت دانش آموزان را از اولویت های راهبردی آموزش و پرورش به ویژه در شرایط شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: در طول شش ماه گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است .

وی برگزاری جشنواره سفیران سلامت با موضوع مقابله با بیماری کرونا در سطح استان را یکی از اقدامات برجسته حوزه سلامت اعلام و با بیان اینکه 7 هزار اثر دانش آموزان استان  در این جشنواره شرکت کرد ، اظهار داشت: آثار برتر استان به مرحله کشوری ارسال و از نفرات برتر با اهدای جوایر و لوح سپاس، تجلیل شد .

 معاون تربیت بدنی و سلامت استان افزود : در ایام عید نوروز کمپین " نه به دید و بازدید، نه به سفر، در خانه می مانیم" جهت تشویق و ترغیب دانش آموزان، خانواده ها و جامعه به قطع زنجیره ارتباط انتقال ویروس کرونا در سطح استان برگزار شد .

به گفته خوشگوار توزیع دو مرحله اعتبار ویژه مدارس جهت تأمین ملزومات بهداشتی و ضدعفونی کننده مدارس به مبلغ بیش از 20 میلیارد ریال و توزیع بیش از 6 مرحله ملزومات بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در بین کارکنان اداری اداره کل و شهرستانها به ارزش ریالی یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال از دیگر اقدامات این حوزه بوده است .

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت توانمند سازی نیروی انسانی گفت: در همین راستا، کارگاه آموزشی ضدعفونی و گندزدایی و استفاده از گندزداها ویژه نیروهای خدماتی در سطح استان با حضور 1300 نفر از افراد برگزار شده است .

 وی هم چنین گفت: یک دوره ضمن خدمت با عنوان  " پیشگیری از بیماری های تنفسی حاد" با همکاری اداره ارتقاء علمی با شرکت بیش از 16 هزار نفر از فرهنگیان استان برگزار شده است .

خوشگوار از تشکیل و راه اندازی کارگروه سلامت و امور بهداشتی ذیل ستاد پروژه مهر استان کردستان در تابستان جاری خبر داد و گفت: در همین راستا کارگروه های تولید محتوای الکترونیکی توسط اداره سلامت و استفاده از ظرفیت مراقبین سلامت استان جهت همکاری و تولید محتوای علمی ایجاد شده است .

معاون تربیت بدنی و سلامت استان، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت"، تهیه 750 پک بهداشتی ویژه مقابله با بیماری کرونا و توزیع در مدارس استان با اولویت مدارس محروم به ارزش 3 میلیارد ریال ، طراحی و توزیع دو مرحله پوسترهای آموزشی مربوط به بیماری کرونا در سطح استان به تعداد 5 هزار نسخه را از دیگر اقدامات این حوزه بر شمرد .

 وی با تاکید بر ضرورت توجیه ذینفعان و ارسال پیام های مرتبط با شیوع کرونا گفت: در همین راستا،  بخش آموزشی و اطلاع رسانی مرتبط با بیماری کرونا در پابرگ پورتال آموزش و پرورش کردستان به نشانیhttps://kurd.medu.ir   تعبیه شده است .

خوشگوار ارسال دستورالعمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت لغایت 27 خرداد و برگزاری امتحانات نوبت خرداد و شهریور و برگزاری کارگاه آموزشی و توانمندسازی برای مراقبین سلامت با موضوع نحوه تولید محتوای الکترونیکی به میزان 6 هزار نفر ساعت را از دیگر اقدامات مهم این حوزه بر شمرد .

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : تشریح,دستاوردهای,سلامت,آموزش,پرورش,کردستان,گذشته,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:42
نویسنده : | بازدید : 184

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان از تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان تا دهم شهریورماه 99 خبرداد و گفت: این مهلت زمانی احتمالا تمدید نخواهد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان نظام مرادی صبح امروز در مصاحبه با واحد خبر صداوسیمای مرکز استان گفت: نظر به جا ماندن تعداد قابل توجهی از دانش آموزان بویژه در پایه های ورودی و در پی رایزنی های صورت گرفته با سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش خرید کتب درسی جاماندگان تا دهم شهریور تمدید شد.

مرادی با اشاره به در پیش بودن ایام تا سوعا و عاشورا و همچنین تعطیلی روز جمعه، تاکید کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت ها و بویژه تلاش مدیران مدارس از زمان تمدید شده به نحو احسن استفاده تا ان شاء الله کسی بدون ثبت سفارش باقی نماند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی صداوسیما در اطلاع رسانی اخبار و برنامه های آموزش و پرورش استان، گفت: ثبت سفارش خرید کتاب های درسی از 23 فروردین ماه 99 آغاز و هنوز هم این فرایند در حال انجام است.

مرادی با بیان اینکه هنوز نتایج امتحانات نوبت شهریورماه، آزمون های مدارس استعدادهای درخشان، وابسته به دانشگاه اعلام نشده است؛ گفت: دانش آموزان تا دهم شهریورماه سال جاری فرصت دارند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی خود اقدام نمایند.

وی از اولیای دانش آموزان و مدیران مدارس خواست چنانچه تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب برای دانش آموزان نشده اند؛ در فرصت باقیمانده و در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام نمایند چراکه ممکن سطح دسترسی به سامانه کتاب درسی محدود شود و مشکلات برای ثبت سفارش کتاب بوجود آید.

وی در ادامه به ارائه گزارش آماری از وضعیت توزیع کتاب های درسی و دانش آموزانی که موفق به دریافت کتاب شده اند، پرداخت و گفت: تاکنون ثبت سفارش کتاب های درسی برای حدود 97 درصد از دانش آموزان انجام شده و کل ثبت سفارش ها نیز وصول شده است.

مرادی افزود: تمامی کتاب های وصول شده در مناطق 16 گانه آموزشی استان توزیع شده و خوشبختانه شهرستان ها و مناطق نیز کتاب ها را در مدارس توزیع کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امسال مدارس استان به طور قطع از 15 شهریورماه بازگشایی خواهندشد؛ خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای کتاب درسی انجام شده و انشاء الله هیچ دانش آموزی در سطح استان بدون کتاب نخواهد بود.

مرادی با اشاره به اینکه حدود هشت هزار و 621نفر دانش آموزان استان تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب های درسی نشده اند؛ گفت: از این تعداد 968 نفر در دوره ابتدایی، دو هزار و 467 نفر در دوره متوسطه اول و 5 هزار و 186 نفر نیز در دوره دوم متوسطه می باشند که حدود 81 درصد این افراد در پایه های ورودی اول ابتدایی، اول متوسطه اول (هفتم)و اول متوسطه دوم(دهم) مشغول به تحصیل خواهند شد.

مسئول کارگروه تعمیر و تجهیز پروژه مهر استان از وصول دو میلیون و 467 هزار و 293 جلد کتاب درسی برای دانش آموزان دوره های تحصیلی در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد جلد کتاب درسی در مدارس سطح استان توزیع شده است .


منبع مطلب:پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : شهریورماه,آخرین,سفارش,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:42
نویسنده : | بازدید : 203

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته دولت، عملکرد و فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز استان در سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی با تسلیت ماه محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین ( ع ) و شهدای دشت کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به تشریح عملکرد و موفقیت های حوزه قرآن، عترت و نماز استان  پرداخت .

وی یکی از برنامه های مهم و اولویت دار این معاونت در حوزه قرآن، عترت و نماز را اجرای طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 78 هزار نفر از دانش آموزان استان در این برنامه قرآنی شرکت کردند .  

وی از برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت  دانش آموزی در چهار مرحله  آموزشگاهی ، شهرستان ، استان و کشوری خبر داد و اظهار داشت: در مجموع بیش از 110 هزار نفر از دانش آموزان استان در این رقابت قرآنی شرکت کردند که در مرحله کشوری مسابقات حائز 3 رتبه اول و دوم در بخش انشای نماز و رتبه چهارم در بخش حفظ کل قران کریم شدیم .

به گفته وی در مسابقات استانی سوره مبارکه نباء که در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزی به صورت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار شد، تعداد 800 نفر شرکت کردند .

نریمانی افزود: برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت  فرهنگیان در چهار مرحله با شرکت یک هزار نفر از دیگر اقدامات برجسته این حوزه بوده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا در مباحث مصباح الهدی ( امام شناسی) احکام، شیوه های حفظ جزء سی ام، جشن تکلیف،  100 محتوای آموزشی تولید و از طریق فضای مجازی بارگذاری و اطلاع رسانی شد .

http://medu.ir/fa/news/item/1262947/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3?ocode=90580000 - پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : فعالیت,قرآنی,آموزان,استان,تحصیلی,99,98,تشریح,استان,

7 شهريور 1399 - 4:41
نویسنده : | بازدید : 232

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان همزمان با هفته گرامیداشت دولت، عملکرد و اهم اقدامات و دستاوردهای این حوزه در طول سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد .

 


برچسب‌ها : تشریح,عملکرد,دستاوردهای,معاونت,آموزش,ابتدایی,آموزش,پرورش,کردستان,یکسال,گذشته,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:41
نویسنده : | بازدید : 192

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: سوادآموزی استان در ارزیابی عملکرد و توسعه کمی و کیفی فعالیت ها در سال 98 حائز رتبه عالی کشوری شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اموزش و پرورش کردستان، رمضان یوسفی با گرامیداشت هفته دولت، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی کشور هرساله اقدام به احصاء شاخص های تاثیرگذار در توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و ارزیابی عملکرد سوادآموزی استان ها نموده و بررسی و ارزیابی به عمل آمده نشان می دهد عملکرد استان کردستان در سال 1398 حائز رتبه عالی و شایسته تقدیر شده است.

یوسفی ادامه داد: در نامه ای که از سوی شاپور محمدزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خطاب به مهندس بهمن مرادنیا، استاندار کردستان و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان مکاتبه شده است؛ از تلاش و زحمات اعضای شورای پشتیبانی استان و کلیه دست اندرکاران امر تقدیر و تشکر به عمل آمده است که متن نامه به شرح ذیل می باشد:

منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
http://medu.ir/fa/news/item/1261797/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1?ocode=90580000
برچسب‌ها : کشوری,آموزی,استان,توسعه,فعالیت,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:40
نویسنده : | بازدید : 201

در آستانه سال تحصیلی جدید و با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، نشست توجیهی مدیران مدارس دوره متوسطه اول و دوم شهر سنندج برگزارشد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و با هدف تمهید مقدمات جهت بازگشایی مدارس، نشست مدیران مدارس متوسطه شهر سنندج با حضور معاون آموزش متوسطه و روسای ادارات متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه ای و کاردانش استان در سالن اجتماعات اداره کل برگزارشد.

در این نشست که نمایندگان مدیران مدارس متوسطه اول، دوم فنی و حرفه ای و کاردانش حضور داشتند؛ در خصوص الزامات و اقتضائات و برنامه ریزی ویژه بازگشایی در 15 شهریورماه هم اندیشی به عمل آمد و کلیه شرایط و جوانب امر، جهت بازگشایی هرچه بهتر مدارس، بحث و تبادل نظر شد.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه کردستان در این نشست با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا، سه وضعیت سفید، زرد و قرمز را برای شهر های مختلف درنظر گرفته است؛ گفت: با این شرایط سناریوهای مختلف برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

نامدار با بیان اینکه هرکدام از سناریوهای مورد نظر دارای محاسن و معایبی هستند؛ گفت: مدیران مدارس می توانند بسته به شرایط آموزشگاه، وضعیت آمار و دسترسی دانش آموزان براساس یکی از سناریوهای مذکور اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات بازگشایی مدارس باید در راستای شیوه نامه وزارتی بازگشایی مدارس باشد.

معاون آموزش متوسطه استان پوشش تحصیلی دانش آموزان، تدریس کل محتوای دروس، برنامه کلیه کتب بدون حذف هیچ درسی و آموزش کل دبیران را لازمه و شرط اصلی در اجرای هر کدام سناریوها عنوان کرد.

وی در پایان اشاره ای به دوره های ضمن خدمت ویژه مدیران، معلمان و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس کرد و گفت: برنامه ریزی لازم جهت برگزاری سه دوره آموزشی در زمینه ملاحظات بازگشایی مدارس، تولید محتوای الکترونیکی و آشنایی با نحوه تدریس در فضای شاد به عمل آمده است.

در ادامه این نشست روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول و دوم و فنی حرفه ای و کاردانش به بیان مطالب در خصوص بازگشایی مدارس پرداختند و هر کدام از مدیران مدارس دوره های تحصیلی نیز به نمایندگی از مدیران مدارس، پیرامون چالش ها، مسائل و مشکلات به بحث و تبادل نظر پرداختند.


لینک منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : مدیران,مدارس,متوسطه,سنندج,برگزار,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:40
نویسنده : | بازدید : 203

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از کسب 17 رتبه برتر کشوری در مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی با بیان اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در سال تحصیلی 99/98 در سه سطح آموزشگاه ، شهرستان و استان برگزار شد؛ گفت: در مرحله آموزشگاهی بیش از 140 هزار نفر رشته در کلیه دوره های تحصیلی در بیش از 60 رشته و گرایش متنوع شرکت کردند که با داوری آثار در مرحله استانی تعداد 170 اثر به عنوان آثار برتر استان در دوره متوسطه دوم دختران و پسران به صورت مجازی به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از پایان داوری مسابقات مرحله کشوری دانش آموزان استان کردستان موفق به کسب 17 رتبه های برتر کشوری شدند که اسامی و مشخصات این افراد به شرح جدول ذیل می باشد.

ردیف

نام ونام خانوادگی

گرایش و رشته

نام شهرستان

جنسیت

رتبه کشوری

1

آراز روحــانی

تکنوازی(دیوان)

ناحیه1سنندج

پسر

اول کشوری

2

آرام کرمی

پویا نمایی

قروه

پسر

دوم کشوری

3

سعیدوکیلی

وبلاگ

کامیاران

پسر

دوم کشوری

4

سارا ترقی

داستانی

ناحیه1سنندج

دختر

سوم کشوری

5

شایان بایزیدی

خوشنویسی نستعلیق

سقز

پسر

سوم کشوری

6

اسرا شریعتی

طراحیآرم

ناحیه1سنندج

دختر

سوم کشوری

7

رزگار صادقی

تکنوازی(سنتور)

کامیاران

پسر

سوم کشوری

8

دیبا خالدی

داستانی

ناحیه1سنندج

دختر

برگزیده کشوری

9

حمیدرضا عبدالملکی

نقاشی (مدادرنگی)

ناحیه 2 سنندج

پسر

برگزیده کشوری

10

رها نجاتی

طراحی (آب‌مرکب)

مریوان

دختر

برگزیده کشوری

11

آرینا فتحی

طراحی (زغال)

مریوان

دختر

برگزیده کشوری

12

میلاد ارشاد

معرق‌کاری

ناحیه2 سنندج

پسر

برگزیده کشوری

13

ابولفضل کرمی

مجسمه سازی

قروه

پسر

برگزیده کشوری

14

ژینو کریمیان

قالی بافی

ناحیه2 سنندج

دختر

برگزیده کشوری

15

نعیم قربان سرشت

وبلاگ

بیجار

پسر

برگزیده کشوری

16

راشد قادر مرزی

تکنوازی(کمانچه)

قروه

پسر

برگزیده کشوری

17

هلیا شریعتی

تکنوازی(ویلن)

ناحیه1سنندج

دختر

برگزیده کشوری

نریمانی خاطرنشان کرد: این مسابقات در مدارس با هدف کشف و شکوفایی استعداد ای دانش آموزان در زمینه های فرهنگی و هنری برگزار می گردد که یکی از مهم ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و به ویژه تربیت هنری و زیبایی شناختی دانش آموزان است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در پایان این موفقیت ارزشمند را به دانش آموزان برگزیده ، خانواده های محترم آنان ، مربیان، سرپرستان و دست اندرکاران امر و کلیه دانش آموزان و فرهنگیان استان تبریک گفت.


منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : کشوری,هشتمین,مسابقات,فرهنگی,

پنجشنبه 6 شهريور 1399 - 4:39
قدرت گرفته از نیلوبلاگ